tisdag 28 december 2010

Många ställen att skriva på blir det.....

Det är sååååå roligt att få mail om bloggen, och tyvärr ibland en och annan fråga varför det inte finns några inlägg på en vecka, eller ett par dagar. Jag skriver på flera ställen, och det kanske inte håller i längden att ha en egen blogg då. Jag skriver nyheter både i papperstidningen och på webbversionen av På kryss, Kryssarklubbens medlemstidning. Du hittar också artiklar, expertsvar och ett och annat kåseri där, från mitt tangentbord. Sedan är jag redaktör för Göteborgs Qvinnliga Segel Sällskaps papperstidning Oscar, och skriver en hel del på deras hemsida. Som huvudinstruktör för Sjösportskolans kurser för kvinnor, skriver jag texter både till hemsidan och på deras Facebooksida. Just nu hittar du både bilder och text om vår julbordssegling fjärde advent där. Dessutom måste jag skriva undervisningsmaterial, och anpassa befintligt  material, t.ex ändringarna som kommer i förarintyget. Om jag får tid över skriver artiklar i Västpricken som är Kryssarklubben Västkustkretsens medlemstidning, den finns enbart i pappersversion, än så länge. Sedan är jag en av två nuvarande projektledare för Projektet flera kvinnliga förebilder i båtlivet, som från början var ett SBU projekt. Mitt eget företag Stinas Informativa har haft ett stort nätverksmöte i oktober med kvinnor från tre seglingsorganisationer, och nästa möte blir i mars. Jag höll på att glömma styrelseuppdraget i Sailsafe, där det skall fram hemsida, marknadsmaterial mm till Båtmässorna i Göteborg och Stockholm. I dag, eller rättare sagt numera igår blev jag erbjuden att gästblogga på den för tillfället största seglingsbloggen i Sverige. Vet du inte vilken jag menar tryck här. Jag skall ta mig en allvarlig funderare på om det fungerar att ha en egen blogg, med all dessa uppdrag. Dessutom arbetar jag fortfarande 110 % måndag till fredag på ett stort företag i Göteborg. Jag skall fundera på vad jag hinner, vill och orkar, och ett bra sätt att fundera är att segla. Jag åker och seglar nu, och återkommer om ett tag.
(Det finns hur många länkar som helst i texten, hittar du dem?)

Gone sailing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen