söndag 24 juni 2012

Hur hinner andra med alla sociala media?

Hur hinner människor med att twittra, facebooka, blogga och uppdatera hemsida, och samtidigt ha ett liv? Ja, antagligen har de inte det som jag just nu, men en del verkar hinna ha ett spännande liv, och berätta om det på alla kanaler.

Jodå, just nu sitter jag med GKSS sida för VM i matchracing för damer med tillhörande twitter, facebook och gärna lite filmer till Youtube, och kanske även en film ut på Bambuser den kommande veckan. För att inte tala om hur resultat via twitter skall kommuniceras, humm.

Sedan har jag börjat fundera över månadens nyhetsbrev från GQSS och pratat med seglingssektionen om det. Sedan började jag funderade över varför Celestes FB och blogg inte var uppdaterad sedan lyftet i Kungshamn, men då ligger hon kvar i Långedrag enligt positionen på AIS, märkligt. Ja, till slut en fundering på om jag inte har en aktuell bild att lägga ut för Sjöklar på FB.

Nää, den här veckan skall jag vara ständigt uppkopplad, bevaka FB, twitter, GKSS hemsida och filma så vi kan lägga ut på Youtube och Bamsbuser. Med dator, Ipad, kamera och Iphonen skall jag göra mitt bästa.

Hoppas göra nya roliga bekantskaper både på de sociala medierna och IRL, för sedan får jag nog ta en lång paus från sociala medier, i alla ett par dagar allra minst. :-)

För visst kan det bli information overload eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen