lördag 10 november 2012

När är det som bäst?


Lycklig


Utan tvekan är livet som bäst ombord på en båt, någonstans på havet, vares sig det är varmt eller kallt. Där är livet enkelt, båten skall framåt, jag måste sova, äta och se till att må bra för att det skall fungera på bästa sätt.


Lyckat prat


Men att få chans att prata båtar och hav, ofta och mycket, det gör mig också lycklig, fast på ett annat sätt. Det är de små stunderna som jag vill kalla vardagslycka. Tur för mig att jag har den möjligheten ofta.

Vill du få lite vardagslycka och är i Stockholmstrakten den här helgen. Kom ut till Seglarnas helg på Gransegel, Ryssviksvägen 2 i Nacka och prata äventyrssegling med oss, eller tillbehör och båtar med övriga utställare. Milo Dahlmann kommer att vara på plats hela helgen och berätta om sin nya bok om seglingen till Antarktis och tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen