onsdag 20 november 2013

Kyla versus värme, jag har inget val.....





I morgon kväll, torsdag 21 november står kylan mot värmen, det är Antarktis mot Kroatien. Nää, det är ingen fotbollsmatch, som stoppar allt annat, utan två inspirerande föreläsningar mot varandra. Vad vill du lyssna på.

Jag har inget val, och det är helt okej för mig, för jag skall vara med och visa bilder och berätta om den härliga seglingsveckan i Kroatien, Scandinavian Race Week 2013. Det skall jag göra tillsammans med andra seglare från Göteborgs Quinnliga SegelSällskap(GQSS) som har pubkväll på Port Artur i Göteborg.  Det blir bild- och filmvisning från klockan 19. Den som vill äta kommer redan vid´18-tiden, så det tänker jag göra. Vill du komma och inte är med i GQSS så är det bara att dyka upp. Vi knör ihop oss så gott det går. Vill du föranmäla att du kommer, för att vara säker på att få en sittplats tillsammans med oss i GQSS, skicka ett mail eller ett SMS till annbohlin60(a)hotmail.com eller 0730-33 32 29.


Är du inte sugen på att lyssna på segling i värmen, då kanske Milo Dahlmanns föredrag i Stenungssund, som håller föredraget Mot Världens Ände kl. 19 på Kulturhuset Fregatten. Milo som låtit bygga sin egen båt Artemis och seglar från Stockholm till Antarktis och tillbaka är väl värd att lyssna på. Tur för mig att jag redan hört det föredraget, i alla fall för ett tag sedan, och det har säkert förändras en del, som med alla föredrag. Du får alla detaljer om kvällen här här.  Vill du följa Milos egen blogg är bloggen här. Hon har sagt att hon skall bli bättre på att uppdatera sin blogg, för hon föreläser betydligt oftare än vad du kan läsa om på bloggen.

Så i morgon står det mellan kylan och värmen. Jag gillar att segla i båda varma och kalla vatten. Jag
hoppas du känner att du har fått något att välja på.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen