fredag 25 mars 2011

..nu är det mycket på gång igen....

Det är mycket hela tiden nu, vilket är roligt. I morse skickade jag ut ett nyhetsbrev till GQSS medlemmar, om allt som är på gång i klubben. När jag pratade med Annika och Lena på Kryssarklubbens kansli i eftermiddag, då var det mycket på gång där också. Sedan gick jag vidare till Sjösportskolan, och där diskuterade vi tjejkurserna. Det är så roligt att det kommer in anmälningar, men jag behöver flera deltagare. Har du funderat på förarintygskurs vare sig du är kvinna eller man , då går det en intensivkurs som startar tisdag 5 april och sedan kommer det en intensiv helg 9-10 april, med skrivning 10 april klockan 17.

Nästa vecka skulle jag behöva klona mig för att hinna med allt jag vill, och förhoppningsvis allt jag orkar, för det är inte helt enkelt med en nyopererad axel och en skadad axel att försöka ratta runt tillvaron, men det finns de som har det mycket värre, så härmed slut på klagan. För det är att bära mer än handväskan, släpa väskoroch skriva längre än 30 minuter i sträck som är begränsningen. Stå, gå och prata, det går alldeles utmärkt fortfarande, dvs att utbilda och informera kan jag göra.

På onsdag nästa vecka har SXK och JRSK lyckats pricka in två bra saker samtidigt. Göran Jonsson, en fd. utsjöskepparelev till mig har ett spännande föredrag om hur man kan bygga om, och utveckla sin båt. Samtidigt har JRSK tjejträff. Eftersom jag hade anmält mig till SXK innan JRSK bytte datum, då blir det SXK som vinner denna gången. Dessutom skall jag följa med ut med Sjösportskolans Nawica klockan 21. Nu funderar du som vet, varför jag skall följa med, och inte vara den som är skeppare. Nu är det så att jag håller på och skriver på en manual till Nawica, och den tänkte jag testa av den här kvällen. Dessutom har Nawica fått nya instrument som jag gärna får en extra genomgång av.

Dagen därpå har SXK ett miljöseminarium, vilket är oerhört intressant, så det blir Svarta gaveln igen.På lördag 2 april skall jag lära kommittémedlemmarna i SXK Kvinna ombord att vara skeppare på Nawica, så de inte behöver be varken någon annan kvinna eller man att vara skeppare. Tur att jag får en massa kompetenta kvinnor ombord, jag tänker nämligen inte röra varken ratten eller reglagen på Nawica den dagen.

Om du provat de olika länkarna, då har du hittat mycket spännande eller hur? Men det kommer mera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen