söndag 15 maj 2011

....kanske en vanlig söndag om...

...man har båten på land och regnet öser ner.


I går fick jag hjälp med att putsa på båten av sju kvinnor. Båten blev städad på insidan, putsad på ovansidan och ena sidan blev rubbad. Inte att förglömma de två som gjorde en stor insats och skrapade botten på babordssidan. Men när regnet började ösa ner, då var det dags att packa ihop. I dag var regnet inte direkt lysande. Tur att det fanns annat att göra.


Dagen började med att jag åkte ut till Sjösportskolan och tillsammans med Henrik Ohlson gick genom den lilla motorbåten Hafs, som vi skall köra praktiska manövreringskurser för motorbåt med.


Sedan var det dags för Henrik att ta emot sina kinesiska kursdeltagare och deras tolk.

Samtidigt höll Torbjörn Stenkula en förarintygskurs som skulle ta sina examen i eftermiddag, så jag fixade fram fikabröd och tömde papperskorgarna innan jag åkte hem, för att packa om till eftermiddagens aktiviteter.


Marianne, Lena och jag tog bilen till Arendal och GQSS kappseglingskurs för TOM 28. Det var fikadags när vi kom dit.


Vi vände bilen västerut och tog färjan till Hönö, och körde sedan till Öckerö Maritima Center, där GQSS hade en säkerhetskurs, där de både har släckt bränder och tätat läckande båtskrov.

Det var inte helt enkelt att hitta en passande dräkt, och sedan skulle de täta läckor som de inte visste hur de skulle uppträda. de lyckades mycket väl.

Du hittar filmen på Youtube här.


Men hade Emma legat i vattnet, och den ny masten varit levererad, då hade jag seglat vare sig jag haft en eller två fungerande armar! Så kanske tur att jag inte har min egen båt att segla just nu, med bara en brukbar arm, men snart skall även höger armen vara amvändbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen