tisdag 26 juli 2011

Fast i Göteborg, eller fast i elektroniken..., författarkortleken kanske kan lösa det?

Med ny dator, nya telefon och en surfplatta som inte ens är uppackad, känns det som en del av livet återvänder. Att kunna kommunicera med det skrivna ordet, vare sig det är en artikel, ett blogginlägg eller några rader på Facebook känns viktigt för mig. Efter dryga sex veckors krångel med den gamla datorn, en dränkt mobiltelefon och min opererade högra axel som sakta, sakta återfår styrkan så känns det äntligen som jag är på gång igen.
Fick möjlighet att prata med Lena Hansson tidigare i kväll. Hon var på väg in mot Azorerna, de hade bara tre timmars segling kvar. Lena har korsat 3/4 av Atlanten under tre veckors sommarsegling. Tur att jag skall vara med som deckhand på Celeste både förste och sjunde agusti, även om jag inte orkar så mycket med höger armen. Hampolina får klättra i masten, och göra allt tungt, den här gången i alla fall.

Transport av en DS-båt till Lysekil som skall fixas innan helgen, information till alla GQSSare som skall vara med under Lysekil Women Match Cup nästa vecka, logistik med uppgifter, boende och mat till alla funktionärer, och sedan hemtransport av 8 DS-båtarna efter avslutade seglingar.  Men om ett par timmar, blir det en färd med motorbåt i södra skärgården. Inte i stället för, och inte i brist på, utan bara en tur för nöje och lite lärande.

För att inte fastna i sorgen över en förloras seglingssommar, så är det i morgon kväll,dags att dra ett kort ur författarkortleken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen