fredag 19 oktober 2012

Mot äventyret igen..

Det planerades en del innan seglingen
I går var jag och lyssnade på föredrag om sommarens segling Göteborg-Island med Celeste, och det var härligt igen!

Jodå, jag har hållit föredrag med samma bildserie två gånger redan, men då är jag mitt uppe i alltihop. Nu var det bara att luta sig tillbaka och njuta medan Jens Bengtström berättade. Det kändes som jag var där igen, ombord på Celeste, och vi for fram genom vågorna, och grindvalarna hoppade kring båten, och alla naturupplevelserna kom nära igen med hjälp av bildspelet.

Det är tur att det finns en segling kvar i år. Den 22-25 november seglar Celeste Winter Race på Västkusten. Det är ett annat äventyr, att skriva om senare.

Vill du ha ditt eget äventyr att berätta om, då kan du läsa mera om Winter Race här, för att kliva ombord den 22 november.

Du som inte kunde ta dig till Amundöns båtklubb i går, du har chansen att lyssna på föredraget om seglingen Göteborg-Island 6 november på höstens seglarmingel. Du hittar all information om var och hur på blur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen