söndag 25 november 2012

Fulladdad!

Fri horisont- fria tankar
Efter fyra dagars segling och umgänge med härliga personer, då känns livet toppen, och energidepåerna är fulladdade. Att kunna bevara den goda känslan från seglingen till vardagen, det är det viktigaste.

Att få möjligheten att sitta stilla på segelbåten som forsar fram, och fundera med utsikt mot en fri horisont är det bästa sättet att få perspektiv på tillvaron, tankarna blir klarare och planerna blir tydligare. En del kan jag välja till, annat kan jag välja bort, ja kanske mera välja bort än till.

Men för att börja med något konkret efter helgens funderingar, så skall jag börja med att lära mig dansa tango. Knepet med tango är visst att jag skall lära mig att följa, det är en stor utmaning för mig som är van att styra allt själv. Då gäller det att vara fulladdad varje vecka på lektionen, jag måste helt enkelt ut och segla snart igen....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen