måndag 18 februari 2013

Nu rullar våren igång på riktigt


I dag startar jag vårens utsjöskepparkurs hos Kryssarklubben här i Göteborg.



Kul att kursen återigen är fullbokad. Med andra ord börjar livet med övningskort 5055 från Brittish Admiralitet utlagt på matbordet i vardagsrummet, en Reeds från 2006, nya appen från Reeds och 14 nya deltagare som vill lära sig allt om långfärdssegling. Det bästa med att hålla den här kursen är att jag får lära mig en hel del nytt från deltagarna hela tiden, för vem kan allt om långsegling? Den nya kunskapen från kursdeltagarna för jag in in i lektionsmaterial för en ständig förbättring, men det ger mig själv en hel del att fundera på. . Lägg dessutom till det faktum att det är en ypperlig utsäkt för att köpa Yachting Monthly, Sailing Today och andra spännande tidningar fortlöpande.
Så nu rullar våren igång på riktigt med full fart mot Dover och Engelska kanalen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen