måndag 2 september 2013

Livet är för kort för att ha tråkigt...

Frågn var förra veckan, är gräset grönare på andra sidan?
Ja, i dag är det många personer jag har funderat över. Peter "Blur" Gustafsson som sa de kloka orden till mig en gång som blev dagens rubrik, och sedan lade han till att det gäller att arbeta med människor man gillar och som gillar det de gör.  Det tyckte jag var klokt då, och det har jag gått och grunnat på att tag, och till slut bestämde jag mig för att det var dags för förändring.


Jag har också bestämt mig att gräset är grönare på andra sidan, och nu har jag faktiskt kommit över på andra sidan både bildligt och bokstavligt. Från i dag arbetar jag åt Sjöskolan på Beckholmen i Stockholm, med navigationskurser i Göteborg med omnejd. Det skall bli mycket roligt, och det bästa är att jag får jobba ihop med Gerhard Chronholm igen. För jag gillar att ha roligt när jag jobbar, och någon bra person att bolla idéer med och driva fram nya projekt. Så det var helt klart dags att kliva ombord på annan båt, och se vart den för mig. Många säger att jag har tur, som har fått så många chanser på så mycket roligt i livet, men de glömmer att jag vågar mer än de flesta andra. Sedan blir det inte alltid som jag har tänkt mig, men det blir bra ändå.

Dags att mönstra på en annan båt

Vi får se vad som händer, men det kommer helt klart att hända nya spännande, roliga saker i livet, tillsammans med Anna och Gerhard på Sjöskolan. I kväll blev det bild och text till hemsidan, och ett nytt visitkort var redan på gång.

Men även om det till flera personers förvåning, och kanske någon persons glädje en kort stund stod på Facebook att min bostadsort numera är Stockholm, så gick det rätt snabbt att ändra på det. För jag tänker bo och verka i Göteborg ett tag till.

Så vill du följa med mig till Sjöskolan, då hittar du dem på webben eller på Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen