söndag 9 november 2014

Nystart

Första pris - anmälningsavgiften till Tjörn Runt 2015
Det var längesedan jag skrev något på den här bloggen. Det betyder inte att mitt tangentbord har vilat. Jag har publicerat nyheter för GKSS på klubbens hemsida nästan varje dag fram tills för några veckor sedan, då jag aldrig fick inloggningen till den nya hemsidans redigeringsläge. När det sammanföll med att jag blev sjuk, då fanns det tid att tänka. Förutom GKSS hemsida och Facebook är jag numera också ansvarig för Brf Gråbergets hemsida, jojo.

Sedan finns Facebookgruppen Seglarmingel och Sjöskolan på Beckholmens FB-sida att skriva på. Men ibland så behövs det något helt nytt för att energin skall komma tillbaka på riktigt.

Just nu har får jag mycket av energi av mitt engagemang i Scandinavian Race Week tillsammans med Niklas Axhede. Det är lustigt, vi är rätt så olika som personligheter, man det verkar fungera. Jag hoppas att han står ut med alla mina galna idéer, och sedan vet jag aldrig riktigt vad han är på väg att säga, det är en spännande. Men en veckas segling i Kroatien varje höst, det är inte allt, så det kommer mera spännande seglarevent framöver.
Sedan är Team Radost, mina nya seglarvänner som jag fick chans att vara ett team med från våren 2014 och träna och kappsegla med ombord på en X99 under våren och ombord på Salonan 38:a Whiskey under Scandinavian Race Week 2014. Dessa härliga kvinnor som jag både skrattat och gråtit med, som ger mig fantastiskt mycket energi av diverse tokiga infall, roliga middagar och härlig segling.

Emma- min fortissimo!

Just nu skall det fyllas minst två båtar med kvinnor som skall kappsegla i Kroatien nästa höst, och sedan lyckades jag vinna fototävlingen Åke Fredriksson´s photo challenge 2014 i går. Priset är startavgiften till Tjörn Runt 2015, så nu gäller det att skaffa en besättning och en båt att segla med , för Emma är inte bästa kappseglare, även om hon är bästa båten för mig. (Fritiof- jag plockar inte bort ankaret och kättingen för att bli snabbare!)

Men det finns fler kraftkällor som ger påfyllnings i vintermörkret tack och lov, mer om dem senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen