fredag 28 november 2014

Upp och ner i livet- det gäller att hitta lyftet

Hitta lyftet för att fylla seglen eller livet med energi
Jag hittade ett par kloka meningar på Facebook, att om det inte fanns upp och nergångar i livet, det vore det ett rakt streck och då är man död. Én väninnas namn dök upp i en dödsannons i morse, det var inte hon som var död, det var en familjemedlem som slutat sitt liv allt för tidigt. Livet är skört, det gäller att leva här och nu. Då kan inte livet vara det som pågår när jag sysslar med annat. Så vad är det som ger energi, vad är det som står för lyften i livet? Det som är säkert är att det jag vill ha mer av i livet, det är det jag skall fokusera på.

Det är rätt enkelt, arbeta med roliga uppdrag tillsammans med positiva människor. Vilken tur att min fredag blir en toppendag. Informationsmöte för Scandinavian Race Week, och det skall jag hålla på Sjöskolan på Beckholmen som en fredags afterwork. Innan dess fika med chefredaktören för På Kryss för spännande diskussioner. Det blir rena lyftet, med tre energibomber på bara ett par timmar. För att inte tala om bilfärden mellan Stockholm och Göteborg sent i morgon kväll och natt, vilka idéer vi skall kläcka, vilka planer vi skall smida! Det gäller att hitta lyftet hela tiden, vare sig att fylla på energi, eller att hitta vinden som ger lyftet i spinnackern i den lätta undanvinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen