söndag 7 december 2014

Driven av en passion...

Margareta Elding-Ponten på Hovås Kallbadhus

Det är härligt med passionerade människor, de lyser alldeles av sig själva och sprider energi. Jag har precis varit nere i Hovås på kallbadhuset och träffat Fritiof och Margareta. I vanliga fall pratar Fritiof och jag båtar och segling. Men i dag var det Margareta och hennes bok "Glutenfritt-gott och enkelt som jag var nyfiken på.

Fritiof blev nog lite förvånad för att jag inte ens hade tid med en tur ner i Agraff. Jag blev mycket fascinerad av Margaretas kunskaper i ämnet celiaki och hur hennes ögon verkligen lyste. Eftersom jag själv har funderat på om jag mår bättre utan gluten, så var det bara att ta in så mycket information som möjligt, vilket var enkelt då hon uttryckte sig enkelt och lättförståerligt.

Så började vi prata marknadsföring, och då kände jag genast hur idéerna började flöda, och efter en stunds idé-sprutande, fick jag säga till Margareta om hon ville att jag skulle sluta spruta i déer.  För jag har flera olika passioner, och att arbeta med marknadsföring och olika typer av kommunikation det är en av mina passioner. Vet du vad som är dina passioner i livet?


Du kan läsa mera om Margareta och hennes bok på http://eldingponten.com/ Jag hoppas att någon av Margaretas egna idéer eller mina tips  mynnar ut i en föreläsning om celiaki i närheten av Göteborg, för då skall jag gå och lyssna, för det är kul att lyssna på passionerade personer som gärna vill dela med sig av sin kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen