söndag 30 januari 2011

Tjejkvällen på båtmässan

..... jag pratar, skriver, skickar ut fribiljetter, svarar på mail, och uppdaterar GQSS hemsidan, skickar text till blur.se, bjudit in både kvinnor och män via Båtmässans FB sida, uppdaterar facebook sidan för Sjösportskolan, skriver nyhetsbrev för GQSS om fribiljetter och tjejkvällen, pratar med mässans personal, mailar till Anna-Karin Öjerskog om tjejkvällen på båtmässans seglarscen 7/2. Läser på andra bloggar om båtmässan bland annat luvans seglarblogg och blur. I mitt huvud har kvällen rullat som en film flera gånger, och jag ser mig själv lugn och fin stå på scenen med Anna-Karin och prata.

Men nu börjar det bli ont om tid. Jag skall förbereda bilder och anteckningar vad jag skall prata om med Anna-Karin uppe på scenen under kvällen för jag är inte hur tuff som helst. Det gäller att se ut som en anka i vattnet. Lugn ovan ytan men paddla med full fart under ytan, så det arbetar jag på just nu.

Alla biljetter skall koordineras och skickas ut, och det är sååå roligt att det är stor efterfrågan på biljetterna. Med det stora intresset som finns, då måste det bli en lyckad kväll.

Nu är inte kvällen enbart för kvinnor som är intresserade av duktiga seglare, utan alla män som intresserade av duktiga seglare är naturligtvis välkomna. Det är bara det att det fortfarande är ont om synliga kvinnliga förebilder i båtlivet även om de finns spridda i hela landet, och därför behövs det en kväll för att lyfta fram olika exempel på olika nivåer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen