onsdag 2 februari 2011

...tiden krymper.....

Bodil Jönsson säger att tiden kommer, men just nu säger jag att tiden går, och det går fort. När jag lämnar jobbat vid 17.40 i kväll, så var tanken att jag skulle vila en stund. Men min telefon hamnade i spärreld, och det är klart när jag skall koordinera 200 fribiljetter till tjejkvällen på båtmässan 7/2, då skulle jag kunna misstänka att det skulle kunna hända.


Information är svårt, det är det svåraste som finns. Men om jag skriver att man skall skriva enbart sitt namn och sedan trycka på spara på en hemsidan. Hur svårt kan det vara? Hur svårt som helst visade det sig, så jag har mycket mer att lära mig om när det gäller att informera och skriva texter, det är helt klart. Nu hoppas jag att alla som anmält sitt namn till mig är uppskrivna för en biljett. Tur att min frisör skall lägga färg över de grå håren i morgon, för jag tror de har blivit flera av de senaste dagarnas pyssel med biljetter.


Men så roligt det är, och vilken känsla att snart är det båtmässa. Synd att det är fullt ös på det vanliga jobbet samtidigt, fast det var inget nytt utan mer ett beständigt tillstånd. Finns det några jobb där det inte är fullt ös hela tiden numera?

Ett annat ställe det är fullt ös på är Facebook. Det finns en sida som heter Bohuslän, med drygt 6200 personer som gillar sidan. På den sidan finns ett intressant diskussionforum inför nästa veckas kustkonferens. Gå gärna in och diskutera där. Vill du läsa mera om Kustkonferensen hittar du den här.

Jag har sett en video i kväll, och den här härlig. Jag tänker faktiskt stänga ner alldeles strax, och njuta av den videon. Du kan få dela den med mig om du vill. Tryck här. Tipstack till Peter Gustafsson alias blur.se

Nu är det vara en arbetsdag kvar, sedan är det pressträffar och lärarträff på båtmässan på båtmässan. Jag längtar dit! Fast det är en del att göra innan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen