tisdag 1 februari 2011

En härlig känsla

Nu börjar det dra ihop sig till vår, har varit på mässan och hjälpt till.
Arbete på hög höjd


Ja, om jag nu kan säga att jag hjälper till när jag kommer för sent, tar fram kameran och fotograferar mina arbetande kollegor på Sailsafe som arbetade på hög höjd, istället för att göra något fysiskt arbete.


Från båtmässan till Sportmanship och lärarträffen för Kryssarklubben.

Var kommer alla gubbar ifrån, och vart har alla.......
 Intressant teknik, ja mycket intressant, men farligt, folk i allmänhet tror mer på tekniken än på verkligheten. Sonic Hub måste jag undersöka, likaså B & G Zeus. Inte tror jag att man blir en duktigare seglare, möjligen seglar man ifrån de som inte har all teknik i båten, men inte blir man bättre. Men det spelar ingen roll, för det var hur kul grejor som helst från Lowrance, även om jag inte kommer sätta in mer än nödvändigt i båten, det vill säga plotter och AIS-mottagare tillsammans med den befintliga utrustningen. Fast jag vet aldrig, rätt var det är springer jag på något på mässan, som båten bara måste ha, visst är det märkligt.

...och nu har det hunnit bli tisdag, en dag närmare mässan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen