söndag 3 april 2011

...en lång söndag....

När jag vaknade i morse funderade jag återigen på om varför Nawicas länspump hade gått igång många gånger under våra manövreringsövningar i går. SjösportskolansNawica ligger mig extra varmt om hjärta, och är det något fel på henne, då måste hon få lite extra omsorg. Eller när det är mycket is, då behöver hon tittas till lite extra. Som på julafton, när jag med tre revbensfrakturer, skadad axel och sviterna av hjärnskakning ända var ville åka förbi och titta till henne innan jag åkte och köpte julklaappar, helt galet.
Nawica 24/12 2010

Tittade i morse istället på hamnen via LSS webkamera, och Nawica flöt fint. Det var inget att vänta på eftersom jag funderade på länspumpen, utan när klockan var 08.10 var jag på väg till Långedrag. Visst fanns det lite vatten i kölsvinet,som gick att pumpa ut, men efter ett telefonsamtal med Kalle som var hemma på Brännö kunde jag lugnt åka hem igen.



Vid lunch var det dags för årsmöte i GQSS. Ann Bohlin hade fixat god grönsakssoppa och hembakta bullar. De medlemmar kom till mötet diskuterade verkligen många av de ekonomiska posterna och planer inför nästa år. Sedan var det dags för val till styrelse och sektioner. Jag höll tummarna för att valberedningen skulle ha hittat en ny vice ordförande, men icke. Eftersom jag hade lovat vara vice ordförande om de absolut inte kunde hitta någon annan, så blev det så. Jag skall arbeta det här året för att rationalisera bort mig själv det här året. Det är mitt projekt när det gäller kvinnliga förebilder för 2011.


Nu är det dags att göra en utsjöskepparlektion igen, och ämnet är bland annat relationer ombord, de du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen