tisdag 5 april 2011

...en rolig tisdag

I kväll har jag hållit den första förarintygskursen för enbart kvinnor i Sjösportskolans regi.


Åtta kvinnor satt med sjökort och räknade ut hur man får fram latitud och longitud, positionen på vår kurslokal och slog knopar. Det gick riktigt bra och de hann med de flesta knoparna, även råbandsknopen, som tack o lov skall utgå från förarintyget från och med i höst.



Det där med att förklara hur man slår en råbandsknop enkelt kan ibland bli svårt. Knopar lär jag in med ryggmärgen, och sedan sitter de där, i alla fall de jag vill lära mig. Vänner till mig har försökt lära mig fantastiska knopar, den ena tjusigare än den andra, men de sitter inte! Det kan bero på att jag inte är så speciellt motiverad att lära mig den knopen, kanske...

Nu gick alla kvinnorna hem för att slå knopar i sömnen och läsa mycket innan vi syns på lördagsmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen