söndag 18 september 2011

Det är mycket nu!

Tro det eller ej, men arbetet för båtmässans dag för kvinnor 7 februari 2012 pågår för fullt! I fredags började vi arbete med programmet för tjejdagen. För här sker det framsteg med jättekliv. Från ett scenprogram under två timmar tidigare i år tid blir det nu en hel dag för kvinnor som är intresserade av livet på sjön. Tisdagen den 7/2 kan du ta ledigt från jobbet, för då blir det mycket spännande från start och ända in på kvällen! Du kommer att märkas att kvinnorna är en viktigt och växande målgrupp för utställarna på båtmässan. Redan nu kan du se intervjuerna som Anna-Karin Öjerskog håller i, för Båtmässan webb-tv.

Seglarminglet den 16 oktober blir intressant. Många utställare har redan anmält sig, och Milo har jag pratat med om temat Kommunikation ombord, så nu skall jag bara knyta ihop de sista utställarna. Har du inte anmält dig redan, så hittar du länken här.

Fast dagen innan seglarminglet firar GQSS 25-års jubileum, det skall blir ett roligt kalas. Jag har några personer att ringa som var med och startade klubben för 25 år sedan. Tänk att jag har varit med i 20 år, och jag trodde nog att det inte skulle behövas ett kvinnligt segelsällskap när vi skriver 2011, men det är uppenbart att så är det inte. Vi firar jubiléet bland annat med att sjösätta en ny hemsida under hösten.

Lördagen var en härlig dag. Långedrag var fullt av båtar och människor. Långedrag Segel Sällskap arrangerade kappseglingen Höstknalten. Peter Gustafsson fångade upp en av båtarnas livbåtsövning efteråt på film, vilket är intressant. I övrigt gav sig Celeste, Sjösportskolans Farr 65:a ut på Four Country Ráce, Sandvita gav sig iväg på en charter till Marstrand, Gerhard höll lektioner för de som skulle ta kursen Sjöbefäl klass VIII, Torbjörn hade en förarintygskurs, och själv höll jag kurs i motorbåtsmanövrering. När min kurs var slut, då kom det en kvinna från White Arkitekter, och intervjuade mig om livet ombord. Det var för projektet All Aboard.  Det var en riktigt härlig lördag i Långedrag. Sådana dagar kan jag leva på senare i höstmörkret, en dag som var fulladdad med energi!

I dag har jag gjort klart utsjöskepparkursen lektion 2, och skickat ut den i förtid till mina 22 elever. Så i morgon kväll blir det tidvatten, standardhamnar och förberedelse hemma innan avfärd.

Det är roligt men mycket nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen