fredag 2 september 2011

...iblland hittar jag ett guldkorn, ibland hittar jag flera....

Informationsflödet i dagens samhälle är enormt, och mycket låter jag bara rinna av mig, men visst glimmar det till ett guldkorn då och då. Ibland hittar jag flera.
Dessa rader kopierade jag rakt av från en av mina vänner på Facebook. Mycket tänkvärt.

Vänta inte på tiden ... Använd den
Vänta inte på kärleken ... Känn den
Vänta inte på pengar ... Tjäna dom
Vänta inte på en väg .. Hitta den
Vänta inte på möjligheten ... Skapa den

Gå inte för mindre ... Sikta på det bästa
Jämför dig inte med andra ... Var unik
Beklaga inte tidigare fel ... Använd dessa
Älta inte misstag ... Lär av dom
Backa inte... Gå runt
Stäng inte dina ögon ... Öppna ditt sinne
Kör inte från livet ... Uppskatta och njut av det

Läs inte bara detta .. dela det vidare....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen