tisdag 6 september 2011

Tänk att jag inte kan lära mig att säga nej!

Jag har varit med på GQSS seglingssektionens möte i kväll. Det var både långa och korta planer om vartannat. Några aktiviteter till i oktober, november och december skulle snabbt planeras och skickas ut till alla medlemmar via medlemstidningen Oscar och nyhetsbrev.  Det som vi inte ens pratade om var vilken av våra två hemsidor vi skall lägga ut allt på- För vi har den gamla hemsidan här, och den nya hemsidan här, och just nu är ingen helt uppdaterad. Tänk att jag inte kan lära N E J, dessa tre bokstäver som är så svårt att sammanfoga till ett någorlunda bestämt ord, som indikerar för omgivningen att de får hitta någon annan som gör det som de gärna vill ha utfört. Men visst är det sant, att om du vill ha något gjort snabbt och effektivt, då skall du ge det till en upptagen kvinna, för då blir det gjort.

Så nu har jag lovat att ordna en kväll för alla medlemmar där vi gör sjömansarbete, pratar, spånar idéer inför nästa år, fikar och kanske dricker ett glas vin. den planerade pubkvällen den 27/10 blev raskt omvandlad till medlemskväll, och nu är jag på jakt efter en kvinna som kan lära oss andra att göra sjömansarbete. Kanske kan jag få några tips via bloggen eller via Facebook?

Den kvällen kan bli som en sk. syjunta som några bekanta fortfarande håller igång efter drygt 20 år. Officiellt skall de sy, men det var ungefär 15 år sedan någon sydde, stickade eller virkade något, för de bara träffas, pratar, äter och har roligt. Det innebär för GQSS del kanske att de som vill dricka vin och prata gör det, och de som vill göra sjömansarbete gör det, och de som vill spåna idéer för vårens aktiviteter gör det.

Jag som skulle öva på att säga nej, jag sa som jag brukar, hur svårt kan det va´ att fixa den kvällen. Naturligtvis hur enkelt som helst, för jag har lite annat att fixa med samtidigt, så det här hinner jag säkert ändå.

Så det gick inte den här gången heller för mig att säga nej, men jag arbetar på det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen