måndag 7 november 2011

..allt roligt har ett slut.

Seglarens bibel!

Fast det behöver inte betyda att det blir tråkigt, det kommer förhoppningsvis något nytt roligt. I kväll var det näst sista gången på utsjöskepparkursen, och det kändes redan lite sorgligt. Det har varit en fantastiskt rolig, kunnig och för mig inspirerande grupp utsjöskepparelever, men långt ifrån enkel. Det är olika personer och personligheter, allt från någon som inte har långseglat mer än upp och ner på svenska kusten, till den som har seglat till Skottland och tillbaka. Jag som vill att alla skall bli nöjda, kommer troligen inte att lyckas, för det är svårt att göra så att alla känner att de växer när gruppens medlemmar är så olika.


En del delar frikostigt med sig av erfarenheter och kunskaper, andra får jag dra ur kunskapen. men det är så häftigt att alla med enkelhet numera tar sig fram både i standardhamnar och sekundärhamnar, både i Frankrike och England, nästan utan att höja på ögonbrynet.
Nästa gång är det sista gången, då gäller det att få ihop allt material, så jag får nog spela sträng fröken då, så inte alla skall prata i munnen på varandra. Då har det roliga arbetet med den här gruppen ett slut, men det kommer förhoppningsvis en ny grupp till våren, och då börjar seglingen från Dover till Folkstone igen....

Undrar om jag skall starta en Facbook-grupp för mina utsjöskeppare? Undrar just hur många som använder Facebook av dem? Det kan bli en rolig början på något nytt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen