tisdag 27 december 2011

CREA DIEM!

CREA DIEM betyder skapa dagen.

Skapa dagen inte bara fånga dagen , det är det både du och jag måste göra varje dag, det vill säga bestämma var fokus skall ligga. Kanske bestämmer oftast någon någon annan var ditt fokus skall ligga, men det är ett eget val även om det är jobbigt att tänka på. Orkar jag göra det då kanske du funderar över. Ja det är klart att det är arbetsamt, men ett litet steg för steg går det. Just nu funderar jag över sommarens segling med Celeste till Island, och hur jag skall ta mig med båt till Svalbard på något sätt.

Några dagars ledighet ger utrymme för reflektion, vilket är livsnödvändigt. Jag tittar på mitt rosa gummiband på höger handled och ler. Det står "en gnällfri värld "på bandet. En bra påminnelse om att göra världen bättre genom att sluta gnälla och faktiskt göra något istället. 

Nu är det dags att börja skapa den här dagen, den har jag fyllt med spännande aktiviteter. 

1 kommentar:

Leta i den här bloggen