söndag 16 september 2012

Hur håller du allt i huvudet?

Jag gör det inte! Jag håller inte allt i huvudet längre. Jag vägrar tro att det beror på att jag börjat bli senil. Informationen bara väller över dig och mig hela tiden, och det går bara inte att lagra in allt. Om Iphonen, Ipaden eller en dator bara är i närheten, så går det mesta att hitta.

I går visade jag bilder på Celestebloggen från Island för min 91-åriga pappa, och hans 95-åriga kusin. Pappa trodde att det var besvärligare att lära sig Ipaden än att hantera den stationera datonn han har intill TV. Men har mamma som är 83-år snart lyckats lära sig den Iphonen jag har försett dem med, så kanske inte en Ipad är så långt borta. För de tycker att alla hänvisningar på TV i slutet av många program är irriterade att inte kunna följa. För vad sägs det i slutet? Jo, du kan läsa mera och se klipp från det vi inte tog med i programmet på www. .......

För att inte prata om reliken telefonkatalogen. Jag undrar hur vissa företag funderar kring extern kommunikation? Vilka företag är det som satsar på pengar på att synas i tryckt telefonkatalog, och så skriver de inte ut adresser och telefonnummer, utan de skriver: Du hittar alla kontaktinformationer på www. ......  vad var det då för vits med den tryckta katalogen? Tja, alla har vi säkert varit med om att skriva tokiga hänvisningar, men det gäller verkligen att tänka sig för.

Jag har precis gått genom alla länkar på bloggen, sett att de fungerar, bytt ut några och skrivit förtydligande rubriker på några länkar. Hur kom det sig då? Jo i går kväll var jag på Jorden runt seglarklubbens 25-års jubileum, och träffade flera av mina fd. elever från utsjöskepparkursen, gamla eskadervänner, gamla och nya bekanta och vänner.  Flera av dessa har fina bloggar jag insåg att jag inte hade lagt in och inte uppdaterat alla länkar. Men nu är det gjort!

Allt från länken till mitt onsdagsnöje nummer ett, att läsa UFS, till det som jag hoppas skall bli onsdagsnöje nummer två, att läsa amatörradiocertifikat för Göteborgs Sändar Amatörer under hösten . Har du lite tur så hittar även du något att läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen