tisdag 26 november 2013

Julklappstips nr 3- solglasögon



Bliz Velo
Solglasögon ständigt återkomande behov hos seglare, för de bästa glasögonen tenderar att försvinna över relingen i hamnen, eller på något annat mystiskt sätt. Men några av mina solglasögon har jag hållit extra hårt i genom åren. Mina nya favoriter är ett par Bliz som jag använder när jag seglar. De har två olika uppsättningar linser beroende på väderförhållande, sedan kan jag byta skalmarna mot ett band som ser ut som bandet till skidglasögon. Riktigt skönt och pålitligt. Det närmaste jag kom i Bliz nuvarande utbud är Bliz Velo. Du hittar några prisexempel här.
På land har jag fattat tycke för Gills Edge Floating, men det där med att ha flytande solgalsögon är väl ändå rena skämtet?! De gånger jag har tappat glasögon, så har de varit borta på ett ögonblick. Dessa solglasögons motsvarighet är inne på sitt sjunde år hos mig. Jag använder bara riktigt putsduk eller bomullströja så att linsen inte repas av t.ex syntetfibrer. Du hittar några prisexempell här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen