söndag 30 oktober 2011

...det är så roligt!

Klockan är 22.30 och det är mer än 12 timmar sedan jag började göra veckans lektioner för navigationskurser. Jag hade tänkte uppdatera lektionsmaterialet för hur man skall korsa trafiksepareringszoner, och fixa till avsnittet om sjukvård ombord.



 Sedan började jag läsa i Reeds, och en bok om tidvatten och oceanografi och det tog tid. Sedan ringde telefonen och dagens plan att konservera motorn fick skjutas upp på grund av ihållande regn. Det blev till att röja i källaren i stället. Vilken tur att Lena kom och var organisationskonsult. Det blev mycket mera plats, och det tog många flera timmar, än vad en liten, enkel konservering av motorn hade gjort.

Nåväl sedan var det dags att slutföra utsjöskepparlektionen tills i morgon, och packa väskorna. Jo, det blev tre, just det TRE stora trunkar som skall med på kursen i morgon. Det är sjöräddning och sjukvård ombord som är omfattande.

Äntligen klar med första lektionen, men efter att ha läst en del artiklar, och några avsnitt ur några nya böcker så var det dags för kustskepparkursen.

Det blev inte som jag hade planerat, men det blir bra ändå. Kanske kan jag få till det i morgon med lite nytt material från Sjösportskolans kontor.  Dags för en ny vecka, fylld med sjöliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen