onsdag 2 november 2011

...och så kom Sea Piloten fram!


I kväll har Linnea och jag hållit kurser ute på Sjösportskolan i Långedrag. Linnea har haft förarintygskurs, och jag har haft en kustskepparkurs. Eller rättare skrivet, vi har startat upp våra kurser, för på två timmar är det en introduktion. För min del betydde det fyrar, fyrsektorer, dagersignaler och fartygsljus. Det är alltid lika intressant vad som har fastnat hos eleverna innan kursstarten. Det blev lite spännande kväll för oss både lärare, då vi hade i princip helt nya presentationer som vi inte riktigt hade lärt oss ordningen i. Men det var bara att agera som en gräsand som ser lugn ut på ytan, och som paddlar fort och mycket ekonomiskt under ytan för att förflytta sig. Det gick alldeles utmärkt, trots den nya presentationen, eller vad vet jag, kanske tack vare!

Nåväl, när kvällens kurs var slut, då tog jag fram Ipaden med appen SeaPiloten på, och gav den till Linnea. Den gillade Linnea skarpt, så jag kunde i lugn och ro packa ihop mitt material, hägna tillbaka konen och klotet på sin plats i materialförrådet. Jag behövde inte slita tillbaka ipaden, men hon hade nog gärna behållt den, och det hade jag gärna också gjort. Men än så länge är ipaden bara ett lån.

Vill du ladda ner Seapilot, då letar du i app store, så hittar du den. Jag har precis läst att SeaPilot i dag har blivit nominerad till en guldmobil i klassen bästa nytto- appen.

Nu är det tisdag, och den roliga veckan fortsätter.
I morgon blir det möte hos Jorden Runt Seglar Klubben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen