torsdag 3 november 2011

...det blir inte alltid som jag tänkt mig!

Dagens började bra med sjukgymnastik, både för axel och knä. Inspirerade av gårdagens text på blur.se  om träning för seglare, bestämde jag mig för att utmana skidmaskinen sist på dagens träning. Det gick att köra för fullt i femton minuter, vilket är ett gott betyg för den opererade axeln. Sedan vidare till båten. Min opererade axel och det skadade knät sätter käppar i hjulet för att jag själv skall orka, hinna och ha fysisisk kapacitet för att rita, bygga och sätta upp en ny täckställning på båten. Då är det tur att min 90-åriga pappa inte har många fysiska begränsningar!

Om jag kan vara hälften så pigg i den åldern, så får jag vara glad. För mamma tyckte det var tråkigt att bara promenera bland båtarna så hon ville ha en skrapa, så hon kunde skrapa bort snäckor från botten.
När de två energiknippena åkte hem, då köpte jag sushi på ett ställe, och handlade jag inför helgen, och sedan var det dags att vila en stund inför kvällens studiebesök hos JRCC på Käringberget. Då slog magsjukan till! Det var bara att lägga sig ner på soffan tillsammans med spann. Nu är jag bättre, och GQSS tjejer har säkert haft en givande kväll på JRCC.

Den här dagen blev inte som jag tänkt mig, men det blev bra ändå. I morgon blir praktiktur med helgens kustskepparkursare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen